DuitslandWelkome impuls voor toerisme in Duitsland
Signaal
Volgens de DZT wordt met de campagne een sterk signaal afgegeven aan de Europese bronmarkten en wordt er rekening gehouden met het feit dat vrij reizen in Europa weer mag. Het uitgangspunt van de campagne is dat klanten door de coronacrisis nieuwe eisen stellen aan kwaliteit, duurzaamheid en waarde.
- © Shutterstock
Multifunctionele site
De microsite die als communicatiehub fungeert, is reeds live gegaan. De site biedt inspiratie met foto's en teksten van 'off the beaten track'-bezienswaardigheden, kastelen en burchten, wandel- en fietspaden, culinaire tips en de mooiste roadtrips door Duitsland. Verdere elementen van de campagne zijn programmatic advertising, B2C- en B2B-nieuwsbrieven, persberichten en social media-activiteiten, die zijn gebundeld onder de hashtag #GermanyAwaitsYou.
De campagne wordt aangevuld met een videoclip met impressies van het brede aanbod van vakantieland Duitsland. Deze clip kan worden bekeken op het YouTube-kanaal en de microsite van de DZT.
- © Shutterstock